Început și încheiat cu proiecții sold out, Festivalul Internațional de Film Transilvania a bifat noi recorduri în istoria sa de 16 ediții. Pentru a urmări cele 225 de filme din 53 de ţări, spectatorii au achiziționat peste 90.000 de bilete, cu aproape 14% mai multe decât la ediția anterioară. De o creștere importantă au avut parte și vânzările online, 38.9% din totalul de bilete fiind cumpărate astfel, cu 13.72% mai mult decât în 2016. Numărul total de participanți – incluzându-i pe cei prezenți la proiecțiile gratuite în aer liber, workshop-uri, lansări, expoziții, dezbateri – se ridică la 130.000. Peste 1200 de invitați români și străini au sosit la Cluj în cele zece zile de festival.
- 225 de filme
- 53 de ţări
- 90.000 de bilete +14%
- din care bilete online ~40% +13%
- 130.000 participanti
- 27 de proiectii SOLD OUT
Recordul absolut pentru o singură proiecție, în toată istoria festivalului, e deținut de Afacerea Pigot, proiectat în Piața Unirii în prezența lui Alain Delon, pentru care s-au vândut 3.312 bilete. Deschiderea festivalului, cu Regele Belgiei, a fost și ea marcată de un număr record de participanți, peste 3000. De asemenea, Castelul Banffy de la Bonțida a găzduit peste 2000 de spectatori la Cine-concertul Metropolis, un record pentru evenimentul Week-end la Castel. În topul celor mai vizionate filme se află și Povestea iubirii (3000 de bilete), Nebune de fericire și Dumnezeu să ne ierte, filmul de închidere, ambele cu mai mult de 2000 de spectatori în Piața Unirii.
Numărul de evenimente sold out a înregistrat un nou record: pentru 27 de proiecții și evenimente speciale, biletele s-au epuizat rapid. Printre acestea, sesiunile din Doom Room - instalația din cadrul InfiniTIFF, cine-concertele din biserici, evenimentele gastronomice din Film Food, câștigătorul Ursului de Aur, Despre trup și suflet, și Regii manelelor. Filmele românești au umplut și ele sălile: premiera mondială Breaking News (r. Iulia Rugină), documentarul Planeta Petrila (r. Andrei Dăscălescu) și Inimi cicatrizate (r. Radu Jude), câștigătorul Premiului Zilele Filmului Românesc pentru Lungmetraj. În ultima zi de festival, „bătălia” s-a dat pe filmele câștigătoare, pentru care locurile s-au epuizat imediat: Familia mea fericită (Trofeul Transilvania), Piatră pe inimă (Premiul pentru regie, Premiul Publicului) și Tărâmul binecuvântat (Premiul special al juriului).
TIFF 2017 a avut succes și în online. Aplicația mobile TIFF2017 a avut peste 12.000 de utilizatori activi, o creștere de 180% față de anul anterior. Site-ul www.tiff.ro, actualizat în permanență înainte și în timpul festivalului, a fost vizitat de 82.889 de utilizatori, aproape dublu față de 2016, înregistrând 1.012.158 de afișări. Blogul oficial blog.tiff.ro a avut peste 22.699 de afișări în perioada festivalului, 74,4% dintre cei care l-au accesat fiind utilizatori noi. Pagina de Facebook TransilvaniaIFF a transmis live imagini de la sosirea invitaților la Gala de închidere, 54.634 de oameni urmărind momentele de pe covorul roșu, reach-ul organic atingând cifra de 381.744. Clipurile postate pentru această ediție au depășit 1,8 milioane de vizualizări pe Facebook, albumul foto de la deschiderea TIFF a fost văzut de 116.227 de ori, iar imaginile de la întâlnirea lui Alain Delon cu fanii din Piața Unirii au generat cele mai multe reacții, comentarii și share-uri.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu